Przedstawiamy wystawców – Rebel

R jak REBEL.pl – tu chyba nic nie trzeba dodawać . Stały gość festiwalu, mnóstwo nowości i sprawdzonych przebojów planszówkowych. Co tym razem przygotowała dla Was rebelowa ekipa? Oto lista gier, którą znajdziecie na stoisku REBEL.pl, a na niej dwa tytuły, w które będzie można spróbować swoich sił stając w turniejowe szranki. Czy na tej liście jest to, na co czekacie od dawna?
Terraformacja Marsa z dodatkiem Venus
Kraina snów
Kraina lodów (turniej*)
Zamki Burgundii
Tajniacy Duet
Strażniczki
Eksplodujące kotki (turniej*)
i Pulsar 2849, gra, której polskie wydanie jest zapowiedziane na 2018 r.
Długa znajomość z tą ekipą pozwala nam przypuszczać, że to nie wszystko, co będą mieć w swoich magicznych skrzynkach, zatem zajrzyjcie do nich koniecznie, żeby sprawdzić, czym jeszcze mogą Was uraczyć

*terminy turniejów podamy jutro, wraz z oficjalnym harmonogramem festiwalu

Zamki Burgundii – Dolina Loary w trakcie XV wieku. Gracze wcielając się w role wpływowych książąt starają się powiększać swoje wpływy i bogactwa. W trakcie 5 faz gry gracze zbierają decydujące o zwycięstwie punkty przez handel, hodowlę zwierząt, budowę miasta czy odkrycia naukowe.

Dwie kości wyznaczają dostępne opcje akcji ale to gracze zawsze dokonują ostatecznych wyborów. Czy to przez handel lub hodowlę zwierząt, budowanie miasta czy odkrycia naukowe, wiele dróg prowadzi graczy do dobrobytu i sławy!

Wiele sposobów na zdobywanie punktów zwycięstwa w tej grze o budowaniu wymaga przemyślanych ruchów runda po rundzie oraz planowania z wyprzedzeniem. Dzięki różnym posiadłościom gra pozostaje wyzwaniem dla graczy przez długi czas ponieważ żadne dwie partie nie są takie same.

Zwycięzcą jest gracz z największą ilością punktów zwycięstwa na końcu gry.

Zamki Burgundii to tytuł, który od wielu lat utrzymuje się w top 10 najlepszych gier strategicznych na serwisie BoardGameGeek.

Tajniacy: Duet – Dwoje tajniaków jest na tajnej misji w zatłoczonym mieście. Każdy z nich zna tożsamość 9 agentów, z którymi drugi tajniak musi nawiązać kontakt. Porozumiewając się za pomocą zaszyfrowanych wiadomości, przemykają pomiędzy płatnymi zabójcami wynajętymi przez ich wroga, by ukończyć misję, nim skończy się czas.

Tajniacy: Duet to kooperacyjna gra słowna dla 2 lub więcej graczy. Na karcie klucza znajduje się 12 pól – 9 pól oznacza słowa, które musi odgadnąć drugi tajniak, a 3 to słowa, których musi się wystrzegać. Aby naprowadzić swojego partnera na konkretne słowa (bądź słowo), dajesz mu jednowyrazowe wskazówki. Z kolei Twój partner daje Ci wskazówki do słów, które musisz odgadnąć. Jeśli obydwoje odgadniecie wszystkie słowa, nim wykorzystacie wszystkie swoje tury, wygrywacie i możecie razem świętować zwycięstwo! Hasła są wieloznaczne, skojarzenia również – owocuje to rozgrywką pełną śmiechu i emocji.

Terraformacja Marsa: Wenus – Ludzkość jest w trakcie ekspansji w Układzie Słonecznym. Na Marsie założono już kilka niewielkich kolonii. Ich mieszkańcy są odgrodzeni od naturalnego środowiska straszliwie zimnej, suchej i niemal pozbawionej atmosfery planety.

Oczy największych korporacji biorących udział w wyścigu o Terraformację Marsa sięgają bliżej Słońca. Sięgają Wenus.

Rząd Ziemi przychylnie spojrzał w kierunku nowej idei ekspansji ludności na kolejną planetę. Wspierać będzie więc w równym stopniu tych, którzy zdecydują się skupić na planecie Wenus. To przedsięwzięcie będzie znacznie trudniejsze, może zająć nawet tysiące lat. Tym bardziej powinniśmy rozpocząć prace natychmiast!

Oszołamiający sukces jest już blisko. A druga planeta od Słońca może nam w tym tylko pomóc.

Kraina Lodów to wyjątkowa gra w której szybkość i precyzja ruchów idzie w parze z logicznym myśleniem i wyobrażeniem przestrzennym. Każdy uczestnik zabawy otrzymuje identyczny zestaw 4 wafelków i 3 gałek (niebrudzących, niekapiących, nietopniejących, niesmakowych – czysto plastikowych) lodów. Ich zadaniem jest przekładanie gałek lodów z wafelka do wafelka, aż skomponują taką kombinację, która zadowoli ich klientów. Oprócz dokładności ważna jest też szybkość! Upewnij się, że w tym pośpiechu nie upuścisz jednej z gałek, bo inaczej będziesz musiał ją podnieść przy pomocy dwóch rożków!

Ten, który jako pierwszy zrealizuje 5 zadań będzie mógł ogłosić się najlepszym lodziarzem tego sezonu!

Lody, lody raz!

Eksplodujące Kotki to napędzana kociakami odmiana rosyjskiej ruletki. Gracze ciągną co turę po karcie, aż do momentu dobrania eksplodującego kota – wtedy nieszczęśnik wybucha i ginie, a gra się kończy. Ale! W talii są też karty, dzięki którym można odwrócić uwagę samobójczego kocięcia, uniknąć go, czy też zmusić przeciwnika do dobrania kilku kart na raz.

Gra z każdą upływającą kolejką staje się coraz bardziej intensywna – im mniej kart pozostaje w talii, tym większe prawdopodobieństwo wyciągnięcia morderczego futrzaka i wywołania wybuchu, po którym pozostanie tylko płonąca kulka kłaków.

Pulsar 2849 – Jest rok 2849. Dokładnie 1000 lat po wielkiej gorączce złota, wydobycie i transport surowców wkroczyły na zupełnie nowy poziom. Ludzkość ukończyła przełomowy projekt w postaci Gwiezdnego Lustra, dzięki któremu udało się zgromadzić ogromną moc pulsara i otworzyć pierwszy tunel czasoprzestrzenny.

nowa era właśnie się rozpoczęła

Pulsar 2849 to gra planszowa oparta na zarządzaniu kośćmi, utrzymana w klimacie science fiction. Uczestnicy eksplorują przestrzeń kosmiczną, rozbudowują flotę i tworzą infrastrukturę umożliwiającą transport energii z kolejnych pulsarów i rozwijają własne drzewo technologii. Każdy z graczy dysponuje innymi możliwościami, a także indywidualnym celem, który stara się zrealizować. Losowy układ początkowy oraz różnorodność poszczególnych zmiennych sprawiają, że w grze mamy wiele dróg do zwycięstwa, a poszczególne partie są bardzo zróżnicowane.

Strażniczki – Od zarania dziejów dwie przeciwstawne siły stanowiły trzon wszechświata i współistniały w wiecznej równowadze. Nasza Bogini w swojej nieskończonej mądrości zesłała grupę Opiekunek, które chronią świat. Dysponują one mocą, która pozwala im nagiąć ludzkie losy według swojej woli, i za jej pomocą nieustannie walczą między sobą, by stworzyć idealną symetrię między cnotami oraz słabościami ludzkości.

Stań przed wyborem: zapewnisz balans, czy całkowicie go zniszczysz, by osiągnąć własne cele?

Kraina snów – Zapadła noc, a Ty smacznie śpisz. To świetna pora na odwiedziny duchów snów, które będą próbować wpłynąć na Twój sen. W miły lub odrobinę złośliwy sposób…

Wsłuchaj się w głos wróżek, ale strzeż się chochlików i diablików. Czy o świcie będziesz pamiętać swój sen?

W grze Kraina Snów jeden z graczy staje się śniącym i zakrywa oczy przepaską. Pozostali gracze wcielają się w role duszków sennych i będą opisywać pieknie zilustrowane karty wyłącznie pojedynczymi słowami, tak by naprowadzić śniącego na odgadywane hasło. Niektórzy gracze wcielą się w role diablików, które próbują zwieść śniącego na manowce, a wśród graczy znaleźć się może także psotliwy chochlik!

Dodaj komentarz