Gratislavia XX – Poznajcie wystawców – REBEL.pl

Oczywiście nie zabraknie u nas największego polskiego wydawcy. REBEL.pl pojawi się u nas jak zwykle brygadą zwartą i gotową do prezentowania nowości ze swojego portfolio. Na pewno nie będziecie żałować jeśli zawitacie na ich stoisko. Przygotowali dla Was mnóstwo gier:
Na skrzydłach
Everdell
Arboretum
Welcome to: Miasteczko marzeń
Res Arcana
Keyforge
Labirynt słów
Tagi
Mroczny zamek
Cienie:Amsterdam
Planeta
Przechlapane
Pora liczyć
Niedźwiedzie vs. Bobasy

A jak znamy przepastne pudła rebelowej ekipy, to pewnie nie wszystko, co z nimi przyjedzie . Opisy wszystkich gier znajdziecie poniżej.

Na skrzydłach – W tej przepięknie ilustrowanej grze uczestnicy rozwijają własne rezerwaty, które są ostoją dla wielu różnorodnych gatunków ptactwa. Każdy kolejny okaz stanowi szansę na wzbogacenie naszej kolekcji, a także rozwój rezerwatu i realizację celów.
Na czym to polega?
Podczas zabawy każdy z graczy będzie rozwijał swój własny rezerwat poprzez wykładanie na specjalną planszę kart ptaków. Gra składa się z następujących po sobie tur. Aby wykonać jedną z dostępnych akcji, należy umieścić kostkę akcji w odpowiednim miejscu swojej planszy. Z każdą rundą (a będzie ich cztery), gracze będą mieli coraz mniej akcji do wykorzystania, ale ich efekty będą bardziej rozbudowane. Na samym początku gra będzie szła szybciej, jednak w miarę krystalizowania się strategii, poszczególne tury mogą zajmować coraz więcej czasu.

Everdell – W uroczej dolinie Everdell, pod gałęziami wysokich drzew, wśród omszałych głazów, rozwija się cywilizacja leśnych zwierząt. Wiele lat minęło od jej początków i wreszcie nadszedł czas, by odkryć nowe tereny i zakładać zupełnie nowe miasta. Gdy zasiądziesz do gry, wcielisz się w lidera grupy stworzeń, które wyruszą na podbój nieznanego. Trzeba będzie zbudować wiele budynków, poznać nowe stworzenia i dać się ponieść nadchodzącym wydarzeniom. To będzie pracowity rok!
Everdell to dynamiczna gra oparta o mechanikę przydzielania pracowników. Uwodzi przepięknym wykonaniem i oferuje wiele dróg do zwycięstwa, dzięki czemu jej odkrywanie jest prawdziwą przyjemnością.

Arboretum – Nie ma chyba miejsca, w którym piękno natury objawiałoby się tak wyraziście, jak w tętniącym feerią barw ogrodzie botanicznym. W grze Arboretum będziecie mogli spróbować swoich sił w samodzielnym tworzeniu ogrodu w taki sposób, aby odwiedzający goście mogli podziwiać rozwijające się kolorowe pąki i liście. Słodka wiśnia, aromatyczny dereń czy potężny dąb – każde drzewo ma swoje miejsce w tej oazie spokoju. Niech Was nie zwiedzie jednak błogi temat gry, bo u jej podstaw leży rywalizacja. Wybierajcie mądrze, które karty drzew zasadzić, a które zostawić na ręce – tylko najlepszy architekt krajobrazu podbije serca miłośników natury.

W grze Welcome To… wcielamy się w architektów z lat 50-tych. Naszym celem jest zaprojektowanie jak najlepszego, najpiękniejszego i najbardziej funkcjonalnego zupełnie nowego miasta na terenie Stanów Zjednoczonych. Każdy z nas będzie miał te same możliwości (definiowane przez losowe karty), jednak to od nas zależy, jak zagospodarujemy swoje własne miasto.

Res Arcana – Na czterech krańcach świata niebo pokryło się chmurami, oceany zmieniają kolor, a powietrze wibruje od magii. W przytłumionym świetle pracowni alchemicznej, na ośnieżonym szczycie świętej góry i w ruinach milczącej świątyni potężni magowie przygotowują się do konfrontacji.
Uprawiają i zbierają składniki potężnych eliksirów, które skupiają w sobie całą magię tego świata i pozwalają tworzyć tajemnicze artefakty. Z samej pustki wzywają przedziwne kreatury, docierają do punktów mocy i wzywają gigantyczne smoki, które następnie kierują przeciw swoim wrogom.
Res Arcana to gra karciana w klimacie fantasy, w której uczestnicy wcielają się w najpotężniejszych magów. Podczas rozgrywki będziemy starali się doprowadzić do perfekcji swoje specyficzne umiejętności w taki sposób, by osiągnąć konkretny cel. Kluczem do zwycięstwa jest umiejętne zagrywanie kart, których połączone umiejętności będą wpływały na siebie wzajemnie, pozwalając nam na coraz to ważniejsze inwestycje, które zapewnią nam eksplorację kolejnych poziomów magicznej wiedzy i umiejętności.

KeyForge to pierwsza na świecie unikalna gra karciana. Podczas rozgrywki dwóch graczy wciela się w Archontów rywalizujących o to, kto pierwszy odkryje skarby Tygla – niezwykłego świata stworzonego z elementów planet.
Czym jest unikalna gra karciana?
Rozpoczynając swoją przygodę z KeyForge, możesz mieć pewność, że każda talia jest równie unikalna, co osoba, która nią włada, a każdy pojedynek – niepowtarzalny. Dzięki ogromnej liczbie dostępnych artefaktów, stworzeń i umiejętności, możliwe było wydrukowanie setek tysięcy różniących się między sobą talii. Co więcej – zestawy KeyForge są kompletne i nie podlegają modyfikacjom.

Labirynt słów – Uwielbiasz gry słowne, w których to Ty ustalasz zasady? Ty i Twoi przyjaciele chętnie współdziałacie jako grupa? Labirynt słów z pewnością zwróci Twoją uwagę!
Ta wyjątkowa gra słowna zapewnia zabawę dwóm grupom i trwa około 30 minut. Podczas rozgrywki będziemy starali się zastawiać słowne pułapki na przeciwników, a jednocześnie sami odgadnąć jak najwięcej haseł.

W grze Tagi każdy z uczestników stara się zebrać z planszy jak najwięcej kolorowych kulek. W tym celu będziemy musieli wymyślać hasła realizujące zadane kryteria: literę początkową oraz kategorię. Ale uwaga! Ogranicza nas czas oraz odpowiedzi innych graczy!

Mrocznego Zamku – Zostaliście niesłusznie uwięzieni w czeluściach Mrocznego Zamku. Wraz z pozostałymi więźniami podejmujecie się desperackiej próby ucieczki. Jednak zamek to przeklęte miejsce, w którym roi się od strachów, pułapek i wyzwań…
Mroczny Zamek to prosta przygodowa gra fantasy dla 1–4 graczy. Skupia się na budowaniu atmosfery, snuciu opowieści i szeroko pojętej rozrywce. To idealna pozycja dla ludzi dopiero zaczynających swoją planszówkową podróż. Jej przygotowanie trwa 2 minuty, rozgrywka zajmuje około 30 minut, a zamek jest za każdym razem tworzony w losowy sposób, więc każda gra jest inna.
Celem gry jest zakończenie każdej karty rozdziału z talii zamku i utrzymanie wszystkich uciekinierów przy życiu. Jeśli się Wam uda, uciekacie z Mrocznego Zamku i wygrywacie wspólnie grę. Jeśli jednak ktoś po drodze zginie, gra natychmiast się kończy i musicie spróbować swych sił jeszcze raz!

Cienie: Amsterdam – Amsterdam, czasy współczesne. Zostało popełnione przestępstwo, a policyjne śledztwo w ciągu ostatnich dni znacznie zwolniło. Twoja agencja została zaangażowana w sprawę, aby przyspieszyć jej rytm, ale nie jesteście jedyni – podobną propozycję otrzymali praktycznie wszyscy ważni detektywi.
W grze Cienie: Amsterdam każdy zespół detektywów porusza się po mieście, aby zdobyć trzy wskazówki, a następnie wrócić z nimi do swojego szefa możliwie jak najszybciej – w każdym razie zanim zrobią to pozostałe drużyny. W każdej grupie informator będzie wysyłał wizualne sygnały w taki sposób, by przybliżyć resztę do rozwiązania.
Cienie: Amsterdam to szybka gra dedukcyjna, która spodoba się zarówno początkującym, jak i zaawansowanym graczom. Proste reguły sprawiają, że łatwo wprowadzić do rozgrywki nową osobę, a rozwiązywanie zagadki w czasie rzeczywistym dostarcza uczestnikom wielu niezapomnianych emocji.

Planeta – Świat nabiera kształtu w Twoich dłoniach. Sam możesz formować wyniosłe łańcuchy górskie i rozległe pustynie, poszerzać granice lasów, oceanów i lodowców w taki sposób, by osiągnąć idealną harmonię. Rozmieszczaj kontynenty z rozwagą, aby zapewnić zwierzętom jak najlepsze warunki i stworzyć najwspanialszą, tętniącą życiem planetę!

Przechlapane – Dynamiczna i zabawna gra blefu, w której staramy się jak najdłużej pozostać niezamoczeni! Każdy z graczy będzie odpowiedzialny za trzy pionki. Ważne, aby przynajmniej jeden z nich pozostał suchy do końca gry.

Pora liczyć to dynamiczna gra oparta na szybkim liczeniu lub szacowaniu. Proste zasady połączone z możliwością dostosowania rozgrywki dla młodszych graczy, to recepta na szybką i niezobowiązującą zabawę z matematyką.

Niedźwiedzie vs Bobasy – Twórz niezwykłe niedźwiedzie i inne potwory. Muszą być na tyle silne, by pożreć wredne bobasy, gdy te zaatakują. Wygrywa ten, kto zje najwięcej bobasów!